از صفر تا صد بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2021

5/5 - (31 امتیاز)

امروزه بحث بازاریابی شبکه های اجتماعی به یک ضرورت در استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌ها تبدیل شده و هیچ شرکتی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. بنابراین شناسایی اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز امری بلامنازع است.

در سال 2018 ، حدود 2.65 میلیارد کاربر از سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می کردند. انتظار می رود این تعداد در سال 2021 حدود 3.1 میلیارد رشد کند.اکثر ما یک صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی داریم و این حضور به حدی پر رنگ و مهم شده که اگر صفحه‌ای نداشته باشید گویی کلاً وجود ندارید. این موضوع برای شرکت‌ها نیز صادق است و یک بحث گذرا و موقتی نیست بلکه با گذشت زمان و با مشکلی که اخیرا کل جهان را درگیر خود کرد، اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر شده است.حتی قبل از شروع ویروس کرونا ، رسانه شبکه اجتماعی روندی رو به رشد برای خرده فروشی و تبلیغات بود.
طبق آخرین تحقیقات و آمار که انجام شده، و پرسش از بازاریابان مهمترین هدف آنها در سال 2021 در رسانه های اجتماعی چیست ، تقریباً سه چهارم آنها گفتند: “افزایش جذب مشتریان جدید”. این افزایش عمده ای از سال گذشته است ، زمانی که کمتر از نیمی از بازاریابان گفتند این مهمترین هدف اجتماعی آنها است.
در سال 2021 ، بازاریابان هنوز هم می توانند با استفاده از تبلیغات اجتماعی ، سریعاً ROI رقابت برای نرخ بازگشت سرمایه ( Return On Investment) را از مشتریان جدید بیرون ببرند. اما آنها همچنین نیاز به ارائه تجارب اجتماعی آنلاین دارند که به ایجاد روابط و وفاداری به برند کمک می کند.

بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای ایجاد برند شما ، افزایش فروش و افزایش بازدید وب سایت است. این شامل انتشار محتوای عالی در پروفایل های شبکه های اجتماعی شما ، گوش دادن به مخاطبان و درگیر کردن آنها ، تجزیه و تحلیل نتایج و تبلیغات رسانه های اجتماعی است.

عمده ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی (در حال حاضر) Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapchat هستند.

همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارد که به کسب و کارها کمک می کند تا از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ذکر شده در بالا بهره ببرند.

با استفاده از استراتژی های هوشمند رسانه های اجتماعی و اجرای صحیح ، می توانید مخاطبان خود را به راحتی رشد دهید و حضور نام تجاری بهتری در بازار ایجاد کنید. چه یک تجارت کوچک داشته باشید و چه بزرگ ، مدیریت چندین کار و تمرکز بر بازاریابی یک نیاز اصلی است.

چند نمونه از برترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی :

Socialblade
Ninjalitics
Buffer
Facebook Creator Studio
به عنوان مثال ، Buffer بستری از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که می تواند با بازاریابی در شبکه های اجتماعی به موفقیت شما کمک کند. چه بخواهید یک برند بسازید و چه تجارت خود را گسترش دهید. با این ابزار می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را به صورت همزمان مدیریت کنید. هدف اصلی بافر خودکارسازی پست گذاری، مانیتورینگ و افزایش بازدهی است.
پایگاه اصلی مشتریان شما سایت است و این شبکه‌ها قرار است با نزدیک کردن شما به مخاطبان، به رشد سایت، برندسازی، افزایش فروش و حتی افزایش ترافیک وب‌سایت کمک کنند.

در‌واقع پیج‌ شما در شبکه‌های اجتماعی مثل مغازه‌ای است که برای اجارۀ آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید اما می‌توانید به تعدادی زیادی از مشتریان دسترسی داشته باشید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (از جمله اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و فیسبوک) دایره مخاطبان شما را بزرگتر می‌کند و تاثیرات بلندمدتی در برندسازی و تبلیغات دارد.

پنج ستون اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استراتژی
2. برنامه ریزی و انتشار
3. گوش دادن و تعامل
4. تجزیه و تحلیل و گزارش
5. تبلیغات
اینکه می خواهید چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطب مورد نظر شما را به بهترین وجه جذب می کند؟ آیا تصاویر ، فیلم ها یا پیوندها است؟ آیا محتوای آموزشی است یا سرگرمی؟ یک مکان خوب برای شروع ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما کمک می کند به این سوالات پاسخ دهید. و این لازم نیست برای همیشه رفع شود. شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست های خود در شبکه های اجتماعی تغییر دهید.

حال آنچه در سال 2021 باید انجام دهید:

  • فروش خود را زیاد کنید
  • با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید
  • نیازهایشان را بشناسید
  • برند خود را بسازید
  • ترافیک سایت خود را افزایش دهید
  • سرنخ بدست آورید و نرخ تبدیل را افزایش دهید
  • نظرات و مشکلات مخاطبان خود را بشنوید
  • میزبان جلسات پرسش و پاسخ مستقیم باشید. با اینفلوئنسرها کار کنید. یا محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید. اینها همه روشهایی برای افزایش اطمینان خریدار به محصولی است که شخصاً نمی تواند ببیند.

شبکه های اجتماعی سازمان ها را به وفادارترین مشتریان خود متصل می کند. درگیر تعامل فعالانه اجتماعی شوید. سپس برای رفع شکایات رایج با تیم های دیگر شرکت خود تماس بگیرید.

نحوه عملکرد در انواع رسانه های اجتماعی

فیسبوک

محیط دوستانه و صمیمی فیسبوک، نیاز دارد که یک استراتژی بازاریابی فعال و پرانرژی داشته باشید؛ هر روز از کار خود و محصولات و اتفاقاتی که در حوزه کاریتان می‌افتد، پست بگذارید و احتمال برندسازی و فروشتان را بیشتر کنید. دقت کنید که هر چقدر که وارد بحث بیزینسی می‌شوید نباید از صمیمی بودن و ارتباط دوستانمه دور شوید. دقت کنید،فیسبوک مکانی است که افراد برای استراحت و گفتگو با دوستانشان به انجا می‌روند، پس هر چقدر هم که وارد بحث بیزینسی می‌شوید باید لحن صمیمی و دوستانه خود را حفظ کنید.

این پلتفرم چون در ایران فیلتر است، کمتر امورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینستاگرام

اینستاگرام یک محیط کاملاً بصری است و مخاطبان بیشتر عکس‌ها و ویدئوها را دنبال می‌کنند تا محتوای متنی! حتی اگر طوفانی‌ترین کپشن دنیا را هم بزنید، اول باید با یک عکس خوب، توجه کاربر را به پست جلب کنید. و جدیدا امکان Reels را برای کاربران فراهم کرده است. Reels شما را به ایجاد فیلم های سرگرم کننده برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود یا هر کسی در اینستاگرام دعوت می کند. فیلم های چند کلیپی 15 ثانیه ای را با صدا ، جلوه ها و ابزارهای خلاقانه جدید ضبط و ویرایش کنید. می توانید حلقه ها را با دنبال کنندگان خود در Feed به اشتراک بگذارید ، و اگر حساب عمومی دارید ، آنها را از طریق فضای جدیدی در Explore در دسترس جامعه گسترده اینستاگرام قرار دهید.

توییتر

توییتر یکی از شبکه‌های محبوب اجتماعی است که به شما این امکان را می‌دهد که خبرهای جدید، مطالب جالب، تخفیفات و آپدیت‌های خود را اطلاع رسانی کنید.

پینترست

پینترست هم به کاربران اجازه می‌دهد که محصولات و شخصیت برندشان را با تصاویر تبلیغاتی منحصر به فرد به نمایش بگذارند.

چون پینترست در ایران کمتر استفاده می‌شود، کمی سخت است که تعیین کنید چه استراتژی برای ابن شبکه بیش‌تر جواب می‌دهد، بنابراین کمی نیاز به آزمون و خطا دارید تا بهترین رویه را برای خود انتخاب کنید.

لینکدین

داشتن یک پروفایل لینکدین برای کسب‌وکار شما ضروری است چرا که می‌تواند موقعیت‌های بسیاری را برایتان فراهم کند. لینکدین با موقعیت‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهد، می‌توانید توانمندی‌های خود را افزایش دهید، با حرفه‌ای‌ها در ارتباط باشید و با موقعیت فروش و بازارهای جدید آشنا شوید.

یوتیوب

یوتیوب بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی است و همچنین می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد. همه برندها سعی می‌کنند با هدف ویروسی شدن ویدئوهای تبلیغاتی بسازند که به سرعت در یوتیوب پخش شود، اما در واقعیت این کار آنچنان ساده هم نیست.

کلام آخر

در نتیجه سال آینده ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد خواهد بود ، پیام ها “جالب” تر می شوند و بازاریابی مکالمه به رشد فروش در سیستم عامل های محبوب کمک می کند. “در سال 2021 ، شما باید برای محافظت از نام تجاری خود در برابر الگوهای رفتاری آماده باشید.”

خبرنامه وب خاص

با ثبت نام در خبرنامه وب خاص جدید ترین مقالات را در ایمیلتان دریافت کنید

مقالات مرتبط

WEBKHAS Professional Team

Provides the most up-to-date digital marketing services to customers

تیم حـرفه ای وب خاص

به روز ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان ارائه می دهد.

بهینه سازی وب سایت
SEO

با کلمات کلیدی تاثیر گذار وب سایت شما را به صفحه اول گوگل می آوریم.

تبلیغات در گوگل
Ads on Google

در سریع ترین زمان با مناسب ترین قیمت و در کلمات دلخواه به صدر نتایج گوگل خواهید آمد.

تبلیغات شبکه اجتماعی
Advertising Social Media

تبلیغات موثر در اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی.

تبلیغات کلیکی
Click Advertising

انتشار محصول و برند شما در معتبر ترین سایت های ایرانی به صورت کاملا هدفمند.

تولید محتوا و مقاله
Article Production

تولید محتوا و مقاله وب سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی بیشتر برند و محصول شما.

دایرکتوری مشاغل
Business Directory

ثبت نام، انتشار محتوای برند یا محصول شما در دایرکتوری ها و سایت های تبلیغاتی.

رپورتاژ آگهی
Reportage

انتشار محتوای شما در وب سایت های بزرگ و معروف ایرانی همراه با لینک مستقیم و عکس.

ایمیل مارکتینگ
Email Marketing

ارسال ایمیل تبلیغاتی و خبر نامه به ایمیل های هدفمند و لیست ایمیل شما.