چگونگی برنامه ریزی منظم و کاربردی برای اینستاگرام

4.8/5 - (18 امتیاز)

در قدم اول باید متذکر شد که نداشتن برنامه منظم و کارامد باعث بی نظمی در ساخت و انتشار محتوا رسانه‌های اجتماعی‌تان خواهد شد!
امروزه بیشتر کاربران در رسانه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، توییتر، تلگرام و عده‌ای نیز از لینکدین برای کسب کار خود استفاده می کنند! اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم حدود 71درصد کسب و کارها در یک رسانه اجتماعی خاص فعالیت می کنند. برای رقابت با این کسب‌ وکارها که همه‌شان خواهان پیروزی و برتری هستند، نیاز به یک برنامه‌ی تضمین شده و منظم دارید.
حال ما در این مقاله، به طور اختصاصی درباره رسانه‌ی اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام و چگونگی انتخاب تم متناسب برای پست های اینستاگرام، نوع و سبک محتوای مورد نیاز کاربر و مخاطبان آن، اصول محتوا نویسی در اینستاگرام توضیح خواهیم داد.

چگونگی انتخاب سبک محتوا مناسب برای اینستاگرام

بیشتر کاربران با دانستن این موضوع که باید خودشان تولید محتوا تصمیم بگیرند و طبق یک قائده، متناسب با خدمتی که ارائه خواهند داد پیش روند. تا حدودی این تفکر درست است اما در یک بخش ممکن است اشتباه کنند؛
زیرا اینکه آیا محتوای تولید شده دقیقا همان چیزی است که مخاطب انتظار آن را دارد؟!
آیا سلیقه مخاطبان با تولید محتوای ما یکسان است؟!
آیا به این توجه کرده اید از چه میزان تعاملاتی که با مشتریان خود دارید، تولید محتوا می کنید؟!
این ها نکاتی است که باید رعایت شود تا نتیجه مطلوب بدست آید.

ابتدا این پست از BeatsByDre مشاهده کنید:

 

 

همانطور که مشاهده می کنید Beats نام کمپانی است که تولید کننده هدست های حرف ای و صاحب آن Dr.Dreاست؛ این کمپانی محتوایی را تولید کرده است نشان دهد که ژاپن، کشوری در شرق آسیا، طرفدارهایی دارد و مردم او را می‌شناسند. البته این مقوله بیشتر با برندسازی ارتباط دارد ولی هدف از این مثال، ارائه‌ی محتواهایی از جنس مخاطب به خود مخاطب است! حال هدف ما این است که از مشتریانی استفاده کنید که تجربه‌ی موفقیت‌آمیزی از محصولات و خدمات شما داشته‌اند.
برای اینکه یک تولید محتوای قوی و مفیدی داشته باشید مواردی مثل کنترل کردن محتوا و نظرات مخاطبان نسبت به آن ها را بررسی کنید؛ حال این عمل را باید به صورت متوالی در روز انجام دهید با این کار نقطه نظرات و سلیقه مخطبان خود را کم کم به دست می آورید و در نتیجه عملکرد شما بهتر می شود.
سپس اگر سلیقه مخاطبان شما با محتوای تولیدشده شما‌ هم‌سو بود، که باید به همین روش ادامه دهید! اما اگر برخلاف این بود، می‌توانید از مخاطبان به شکل مستقیم نظرشان را بپرسید و یا افراد و برندهایی را که دنبال می‌کنند، بررسی کنید تا متوجه سلیقه آن‌ها شوید.
با در نظر گرفتن این نکات میتوان نحوه اثربخشی انتشار محتوا را در بخش های مختلف مشاهده کرد. به طور مثال، اگر شما قصد داشته باشید که روزانه 8 محتوای وبلاگی تولید و منتشرکنید، بهتر است 3محتوا را در اینستاگرام و مابقی محتوا را در وبسایت و یا شبکه های اجتماعی دیگر توزیع کنید و فقط عکس‌شان را به همراه لینک در اینستاگرام خود قرار دهید، دلیل این کار چیست؟!
زیرا شما نمی‌توانید همه آن‌ها را در کپشن‌های اینستاگرام بگنجانید با این کار چشم کاربران به زودی خسته خواهد شد و دیگر به شما اهمیت نخواهند داد.

راه های انتخاب قالب بصری اینستاگرام‌

 

 

 

 

کلید موفقیت در انتخاب قالب بصری اینستاگرام شناخت اصول زیبا شناسی و طراحی بصری قالب است که رعایت این اصول شامل موارد زیر می باشد :
1) داشتن یک قالب منحصر به فرد
شما می توانید از این طریق به طور غیرمستقیم برندسازی کنید! یعنی هنگامی که یکی از مخاطبان شما پستی را در اینستاگرام ببیند، متوجه خواهد شد که این پست‌ متعلق به برند شماست؛ حتی اگر لگو شما را ندیده باشد.
2) انتخاب یک فونت و رنگ مشخص از پیش تعیین شده
برای قالب خود باعث می شود که دیگر نیازی به صرف زمان برای تولید هر پست نخواهید کرد.
3) در نگاه اول وقتی کاربر وارد صفحه شما می شود، از قالب و طراحی بصری مورد استفاده‌ی شما تاثیر می‌پذیرد؛ و می تواند سلیقه شما را ارزیابی کند که آیا که برندی بی‌نظم و کم سلیقه‌ هستید یا خلاق و منظم!

انتخاب بصری قالب تنها به موارد بالا ختم نمی‌شود بلکه برای ایجاد ثبات و پایداری در محتوا نیاز به رعایت 3 اصل مهم دارید:

1 ) رنگ‌ها

در این اصل شما باید برای طراحی صفحه خود از رنگ های مرتبط و نزدیک به رنگ اصلی برندتان استفاده کنید اکثر برندها برای طراحی صفحه خود از رنگ‌های غیرمرتبط به رنگ برندشان بهره می‌برند که کاملا اشتباه است. باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ اصلی برند شما باید طوری انتخاب شود که اولا مورد پسند مخاطب باشد و دوما در ذهن مخاطب برجسته باشد.

2 ) فیلترها

در اصل دوم استفاده مناسب از فیلتر است این امر باعث می شود که عکس مورد استفاده شما رنگ و لعاب جذاب تری بگیرد اما باید درنظر داشته باشید که استفاده بیش از حد و بی‌مورد از فیلترها می‌تواند به عکس شما آسیب برند و از کیفیت و ارزش آن بکاهد! برای همین، اگر قصد استفاده از فیلترها را دارید، از یک یا نهایتا دو فیلتر ثابت و با درصد پایین برای هر پست‌تان استفاده کنید.

3) فونت‌ها

اصل سوم و آخر استفاده از یک فونت ثابت و البته خوانا برای برندتان است؛ که در متون، عکس‌ها و ویدیوها قائدتا از همان یک فونت باید استفاده شود و چشم کاربران را به آن عادت دهید. پیشنهاد ما به شما فونت‌های IranSans، Vazir و bYkan است.

دو ابزار کاربردی برای ساماندهی اینستاگرام

 تقویم محتوا:

با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید یک جریان ثابت از محتوا را در اختیار مخطبان قرار دهید. این امر باعث می‌شود که پست های روزانه شما به صورت خودکار منتشر شوند و اگر در روزهایی رویدادهای خاصی رخ داد، جای نگرانی ندارد. تولید محتوای روزانه و منظم برای کاربران اهمیت زیادی دارد زیرا می‌تواند به بازگشت کاربران قدیمی منجر شود! همچنین با انتشار پست‌های روزانه، می‌توانید نرخ تعامل ( Engagement ) پست‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سیگنال‌های جالبی دریافت کنید.

 لندینگ پیج مخصوص:

می دانیم که در بخش Bio اینستاگرام خود، مجاز به استفاده از تنها یک لینک هستید؛ و قطعا تغییر دادن لینک Bio آن هم به صورت روزانه کاری غیر منطقی است.
حال اگر بخواهید برای هر پستی که روزانه آپلود می‌کنید، یک لینک برای مخاطب قرار دهید، با مشکل مواجه می شوید، برای حل این موضوع تنها یک راه وجود دارد و آن ساختن یک لندینگ پیج است و با قرار دادن لینک آن در قسمت Bio به راحتی می توانید لینک های دیگر مانند لینک مقالات، درباره ما، ارتباط با ما و ورود به سایت را قرار دهید.

چگونگی برنامه ریزی برای هر پست اینستاگرام

پس از انتخاب موضوع و طراحی قالب بصری پست، حالا نوبت به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی می‌رسد.
برای میسر شدن این امر، می‌توانید یک جدول با شاخص‌های زیر طراحی کنید:
• ساعت انتشار
• تاریخ انتشار
• کپشن
• نام یا لینک عکس
برای انتشار پست‌های خود باید روزها و ساعات خاصی را در نظر بگیرید؛ مثلا شما تصمیم می‌گیرید که در روزهای فرد هفته در ساعت 5 عصر محتوای خود را منتشر کنید. پس باید آن را در جدول زمان‌بندی بنویسید و آن را فراموش نخواهید کرد. همچنین می‌توانید از برنامه‌های هشدار اتوماتیک برای به‌خاطر آوردن پست استفاده کنید. مثلا ساعت 4:50 دقیقه بعد از ظهر برنامه هشدار می‌دهد که پست‌تان را راس ساعت 5 منتشر کنید.
مهمتر از همه این شاخص های بالا این است که هدف شما از طراحی و انتشار این پست چیست؟! آیا قصد جمع‌کردن فالوورهای بیشتری داشته‌اید؟! یا یک اقدام به عمل خاصی( نظیر پیش‌فروش محصولات، ارسال ایمیل، عضویت رایگان و … ) را مد نظر قرار داده‌اید؟!داشتن یک هدف مشخص و از پیش‌ تعیین‌ شده می‌تواند منجر به افزایش کیفیت پست‌ها و بالا بردن انگیزه شما برای ادامه کار شود.
 نکته: با توجه به نحوه کار شما، باید حداقل دو پست مفید در هفته منتشر کنید؛ دقت کنید که اگر مخاطبان شما، از محتوای شما نپسندند و شما با محتوای تولیدی خود، سودی به آن‌ها نرسانید، قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

استفاده درست از کپشن‌ها

برای استفاده بهینه از کپشن ها باید نکاتی رعایت شود زیرا کپشن‌ها یکی دیگر از بخش‌های مهم در تولید محتوا برای اینستاگرام هستند.
این نکات شامل موارد زیر می باشد:

1. تا جای ممکن باید حجم کپشن های نوشته شده کم باشد؛ زیرا مخاطبان از کپشن‌های طولانی و خسته‌کننده بیزار هستند.

2. استفاده از هشتگ‌ها در کپشن، هشتگ‌ها شما را به جریان‌های مختلف وصل می‌کنند و باعث می‌شوند. که افراد بیشتری پست شما را ببینند در نتیجه باعث افزایش موفقیت شما در بازاریابی و فروش می‌شود.

3. استفاده از استیکر‌های EMOJY مناسب برندتان، اگر بلاگر هستید و با مخاطبان‌ خود ارتباط نزدیکی برقرار کرده‌اید، دست شما برای استفاده از EMOJY ها باز است اما اگر برای یک برند، تولید محتوا می‌کنید، باید از نمادهای خاص استفاده کنید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

امیدواریم با مطالعه این مقاله به شما عزیزان اطلاعاتی در زمینه ایجاد برنامه، ساخت و انتشار محتوا در اینستاگرام را آموزش داده باشیم.
اگر به صفحه‌های مختلف در اینستاگرام نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که درصد زیادی از افراد برای محتوای خود، زمان‌بندی‌ها و الگوهای خاصی دارند که این موجب هدفمند بودن و پیشرفت صفحه‌شان می‌گردد.

آیا داشتن برنامه ای منظم و مرتب در اینستاگرام در روند کسب و کار ما تأثیر دارد؟

بله،برنامه ریزی و نظم در انتشار محتوا و متن در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام تأثیر قابل توجه ای در روند یک کسب و کار دارد.

دو ابزار کاربردی برای ساماندهی اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوا و لندنیگ پیج مخصوص دو ابزار کاربردی در ساماندهی اینستاگرام است.

3 اصل مهم برای انتخاب قالب بصری اینستاگرام چیست؟

انتخاب درست رنگ ها، فیلتر ها و فونت ها تأثیر بسزایی در قالب بصری اینستاگرام دارد.

آیا انتشار محتوا برای تبلیغات برند تنها در یک شبکه اجتماعی کار درستی است؟

خیر، انتشار پست و محتوا تنها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام کار ساز نمی باشد؛ بلکه تبلیغات باید به صورت گسترده در دیگر شبکه های اجتماعی هم انجام شود.

خبرنامه وب خاص

با ثبت نام در خبرنامه وب خاص جدید ترین مقالات را در ایمیلتان دریافت کنید

مقالات مرتبط

WEBKHAS Professional Team

Provides the most up-to-date digital marketing services to customers

تیم حـرفه ای وب خاص

به روز ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان ارائه می دهد.

بهینه سازی وب سایت
SEO

با کلمات کلیدی تاثیر گذار وب سایت شما را به صفحه اول گوگل می آوریم.

تبلیغات در گوگل
Ads on Google

در سریع ترین زمان با مناسب ترین قیمت و در کلمات دلخواه به صدر نتایج گوگل خواهید آمد.

تبلیغات شبکه اجتماعی
Advertising Social Media

تبلیغات موثر در اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی.

تبلیغات کلیکی
Click Advertising

انتشار محصول و برند شما در معتبر ترین سایت های ایرانی به صورت کاملا هدفمند.

تولید محتوا و مقاله
Article Production

تولید محتوا و مقاله وب سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی بیشتر برند و محصول شما.

دایرکتوری مشاغل
Business Directory

ثبت نام، انتشار محتوای برند یا محصول شما در دایرکتوری ها و سایت های تبلیغاتی.

رپورتاژ آگهی
Reportage

انتشار محتوای شما در وب سایت های بزرگ و معروف ایرانی همراه با لینک مستقیم و عکس.

ایمیل مارکتینگ
Email Marketing

ارسال ایمیل تبلیغاتی و خبر نامه به ایمیل های هدفمند و لیست ایمیل شما.