نکاتی برای لینک سازی یا لینک بیلدینگ

4.9/5 - (25 امتیاز)

مقدمه

لینک بیلدینگ (لینک سازی) یکی از قیمی ترین مباحث سئو است. بک لینک ها منبع ترافیکی مناسبی برای وب سایت ها هستند. باید توجه داشته باشید که کوچکترین اشتباه در این زمینه باعث به وجود آمدن فاجعه در وب سایت شما می شود. به پیوند های ورودی که شما از سایت های دیگر به صفحات داخلی سایت خود می گیرید بک لینک می‌گویند.
حال چگونگی ساخت بک لینک با بهترین کیفیت و سرعت در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.
آیا شما هم مانند خیلی‌ها با این سوال مواجه شدید که دقیقا چند لینک باید ساخته شود؟! فکر می‌کنید که هرچه بک‌لینک بیشتری بسازید، نتیجه بهتری می‌گیرید؟! این یک تصور کاملا غلط است!
توجه به اینکه سایت رقبای شما چند بک‌لینک دارند؛ چندان اهمیتی ندارد همچنین نباید روی کمیت این موضوع هم تمرکز کنید، بلکه باید بر روی لینک های باکیفیت و معتبر توجه داشته باشید. بک لینک از سایتی مانند VOA، با فرض اینکه موضوعی مشابه با وبسایت شما دارد، ارزشی چندین برابر نسبت به ده‌ لینک از وبسایت‌های متفرقه دارد.
جالب این است که این لینک های باکیفیت، باید به صفحات داخلی وبسایت اشاره کنند؛ نه صفحه اصلی یا (Home Page ) که اکثرا خلاف این موضوع را می دانند.
براساس الگوریتم‌های گوگل، باید از یک قانون منطقی پیروی کرد پس به همین دلیل می گوییم به صفحه داخلی وب سایت برگردد. به نظر شما، بک لینک که در ارتباط با مقاله آشپزی است، باید به صفحات داخلی سایت شما اشاره کند یا صفحه اصلی که در آن یک‌سری محصول قرار داده‌اید؟! مطمئنا صفحات داخلی
حال بهتر است بدانید که شما با این روش نمی‌توانید سایت‌هایی که دارای ۱۰.۰۰۰ لینک هستند را مغلوب خود کنید؛ اما یقینا لینک‌های قدرتمندی خواهید داشت که شما را در پیشی گرفتن از رقبا کمک می‌کند.

سرعت لینک‌سازی برای سایت چه مقدار باشد مناسب است؟


به نظر شما این سرعت چقدر باید باشد؟! فرض می کنیم لینک‌ هایی که برای سایت‌ خود می‌سازید، معقول و معمولی است، باید بدانید که رمز موفقیت سایت‌ شما در لینک‌سازی به روش‌های معقول است و نه افراطی! پس نباید نگران سرعت و شدت لینک سازی‌ شما باشید.
با توجه به الگوریتم ‌هایی که در گوگل تعبیه شده است سرعت لینک ‌سازی‌ شما را محاسبه می کند و عملکرد شما را تحت نظر می‌گیرد. پس نمی‌توان به یکباره و بدون مقدمه، لینک‌های عادی و نامرتبط زیادی را وارد سایت کرد.
پس اگر یک سایت دردست ساخت دارید یا سایت قدیمی‌ شما لینک‌های ورودی کمی دارد، در نظر داشته باشید که در ۳۰ روز ابتدایی کارتان، باید ۵ الی ۱۰ بک‌لینک باکیفیت ایجاد کنید.

به طور مثال می توانید این روش را پیاده سازی کنید:
– ماه اول: ساختن ۵ الی ۱۰ لینک ورودی ( چه بهتر اگر به صفحه اصلی بروند)
– ماه دوم: ساختن ۱۰ الی ۱۵ لینک ورودی ( بین صفحه اصلی و صفحات داخلی آن را تقسیم کنید)
– ماه سوم: ساختن ۲۰ الی ۳۰ لینک ورودی ( بین صفحه اصلی و صفحات داخلی آن را تقسیم کنید)
– ماه چهارم: ۳۰ الی ۴۰ لینک ورودی بسازید و آن‌ها را به صفحات داخلی سایت‌تان هدایت کنید.
– ماه پنجم: بیشتر از ۴۰ لینک ورودی بسازید و آن‌ها را به صفحات داخلی سایت‌تان هدایت کنید.
– ماه ششم: تا جایی که توان دارید لینک‌های باکیفیت بسازید و به صفحات داخلی وبسایت‌تان هدایت کنید.
شایان ذکر است با توجه به الگوی بالا در ماه‌های اول تا سوم، فقط بر روی لینک‌ سازی و هدایت لینک‌ها به صفحه اصلی سایت کار شده است اما از ماه ششم به بعد به صفحات داخلی سایت اهمیت بیشتری دادیم.
آیا دلیل خاصی دارد؟! به نظر من که ساختن تعداد زیادی لینک به صفحه اصلی سایت، اصلا امری طبیعی محسوب نمی‌شود! در حال حاضر سایت هایی دچار چنین اشتباهاتی می شوند و هزاران بک‌لینک خریداری می کنند درصورتی که از تولید محتوای آنها زمانی نگذشته است و از عملکرد اشتباه خود مطلع نیستند.
به طور مثال اگر شما یک وبسایت قدیمی دارید که تعداد لینک ورودی آن بیشتر از ۱۰۰ تا است این امکان را دارید که ماهانه بک‌لینک‌ های زیادی برای سایت‌ خود ایجاد کنید و به دلیل اینکه امکان عدد بیشتر از 50 تا بک لینک در یک ماه وجود ندارد پس سعی کنید تعداد بک لینک های زیادی در ماه بزنید.
در نظر داشته باشید که افزایش میزان بک‌لینک‌ ها کاری زمان‌بر است، همچنین ساختن بیش از ۵۰ بک‌لینک در ماه کار خیلی دشواری است اما یک استثنا وجود دارد و تنها در صورتی که بک‌لینک بخرید یا مقاله‌ای بنویسید که به سرعت دست به دست شود امار بکلینک های شما بالا می رود.

سه ویژگی مهم در سرعت لینک‌سازی

  1. کیفیت بالا
  2. موضوع مرتبط
  3. استفاده نکردن از anchor text خاص و تکراری


تنها با استفاده از این ویژگی ها قادر به لینک سازی با سرعت زیاد هستید و با مشکل الگوریتم های گوگل مواجه نمی شوید و به راحتی قادر به ادامه کار خواهید بود.
اما ممکن است برای سایت‌ شما در نتایج جستجو آن اتفاقی رخ دهد، اینکه مدتی ثابت باقی بماند یا حتی پایین تر برود؛ اما بعد از حدود سه ماه، می‌توانید شاهد صعود شدید آن باشید.
با توجه به ساخت بک‌لینک‌ های باکیفیتی برای سایت خود، حدودا مدت زمان بین ۳ الی ۶ ماه زمان می‌برد تا نتیجه مطلوب را کسب کنید؛ پس اگر زمان زیادی را صرف ساختن بک‌لینک کرده‌اید، ناراحت ومأیوس نشوید. همانطور که در چند سطر قبل هم گفتیم باید ۲ الی ۳ ماه صبر کنید تا نتیجه کارتان را ببینید.
اگر یک صعود خوب و برجسته را در روند سایت‌تان نبینید، می‌تواند نشانه‌ی محتوای کم و بی‌کیفیت یا بک‌لینک‌ های کم ارزش باشد.

نتیجه‌گیری


همانطور که مطالعه کردید، لینک‌سازی و افزایش رتبه سایت، نیاز به صرف زمان دارد و یک کار کاملا تخصصی است و قطعا نمی توان به راحتی رتبه صفحه اول گوگل را برای خود کرد.
به خاطر داشته باشید که لینک‌های ورودی سایت‌ شما باید مطابق با برنامه‌های ۶ ماهه روبه افزایش باشد و تا جایی که امکان دارد، از منابع معتبر و قدرتمند به سوی سایت‌تان لینک هدایت کنید.
امیدواریم که از این مقاله استفاده‌ی کافی برده باشید.

لینک بیلدینگ چیست؟

به روند دریافت “هایپرلینک” از یک وب سایت به وب سایت خودتان، لینک بیلدینگ گفته می شود.

خبرنامه وب خاص

با ثبت نام در خبرنامه وب خاص جدید ترین مقالات را در ایمیلتان دریافت کنید

مقالات مرتبط

WEBKHAS Professional Team

Provides the most up-to-date digital marketing services to customers

تیم حـرفه ای وب خاص

به روز ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان ارائه می دهد.

بهینه سازی وب سایت
SEO

با کلمات کلیدی تاثیر گذار وب سایت شما را به صفحه اول گوگل می آوریم.

تبلیغات در گوگل
Ads on Google

در سریع ترین زمان با مناسب ترین قیمت و در کلمات دلخواه به صدر نتایج گوگل خواهید آمد.

تبلیغات شبکه اجتماعی
Advertising Social Media

تبلیغات موثر در اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی.

تبلیغات کلیکی
Click Advertising

انتشار محصول و برند شما در معتبر ترین سایت های ایرانی به صورت کاملا هدفمند.

تولید محتوا و مقاله
Article Production

تولید محتوا و مقاله وب سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی بیشتر برند و محصول شما.

دایرکتوری مشاغل
Business Directory

ثبت نام، انتشار محتوای برند یا محصول شما در دایرکتوری ها و سایت های تبلیغاتی.

رپورتاژ آگهی
Reportage

انتشار محتوای شما در وب سایت های بزرگ و معروف ایرانی همراه با لینک مستقیم و عکس.

ایمیل مارکتینگ
Email Marketing

ارسال ایمیل تبلیغاتی و خبر نامه به ایمیل های هدفمند و لیست ایمیل شما.