افیلیت مارکتینگ در سال 2021 و چگونه می توان شروع کرد

5/5 - (1 امتیاز)

شاید برای بعضی از شما کلمه افیلیت مارکتینگ نا آشنا باشد، به همین منظور برای آشنایی با این کلمه بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. قبل از اینکه توضیح دهم، دوست دارم باهم مجسمش کنیم؛ و با یک مثال واضح آن را توضیح دهیم؛ شما هم تا حالا از این فکر و خیال‌ها داشتید که وقتی در خانه دراز کشیده‌ایده یا لب ساحل دارید از نوشیدنی‌تان لذت می‌برید، سرمایه‌تان برای شما کار کند و اضافه‌تر هم شود؟ این همان مفهومی‌ست که آقای تیم فِریس با اسم «درآمد غیرفعال» معرفی می‌کند. (تیم فِریس (Tim Ferris) یک کارآفرین و نویسنده آمریکایی‌ست که کتاب‌های جنجالی مثل «هفته کاریِ چهار ساعت» و «بدنِ چهار ساعته» نوشته است).
این مفهوم افیلیت مارکتینگ یا همان بازاریابی وابسته است.
بازاریابی شرکت های وابسته یک روش محبوب برای افزایش فروش و ایجاد درآمد آنلاین قابل توجه است. فشار فوق العاده ای که هم برای مارک ها و هم برای بازاریاب های وابسته بسیار سودمند است ، فشار جدید به سمت روش های سنتی کمتر بازاریابی نتیجه داده است.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگری کمیسیون بدست می آورد. شرکت وابسته به سادگی کالایی را که از آن لذت می برند جستجو می کند ، سپس آن محصول را تبلیغ می کند و از هر فروشی که انجام می دهد ، بخشی از سود را کسب می کند. فروش از طریق پیوندهای وابسته از یک وب سایت به وب سایت دیگر پیگیری می شود.
بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟
از آنجا که بازاریابی شرکت های وابسته با گسترش مسئولیت های بازاریابی و ایجاد محصول در میان احزاب کار می کنند ، در عین حال سهمی از سود را به مشارکت کنندگان می رساند ، از توانایی افراد مختلف برای یک استراتژی بازاریابی موثرتر استفاده می کند.

برای ساخت این اثر ، سه حزب مختلف باید درگیر شوند:

  1. فروشنده و سازندگان محصول
  2. شرکت وابسته یا تبلیغ کننده.
  3. مصرف کننده


بیایید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا از موفقیت در بازاریابی وابسته اطمینان حاصل کنیم.

1. فروشنده و سازندگان محصول


فروشنده ، چه یک کارآفرین انفرادی و چه یک شرکت بزرگ ، یک فروشنده ، بازرگان ، خالق کالا یا خرده فروشی است که محصولی را به بازار عرضه می کند. این محصول می تواند یک شی physical فیزیکی باشد ، مانند کالاهای خانگی یا یک سرویس ، مانند آموزش های آرایشی.

فروشنده که با نام تجاری نیز شناخته می شود ، نیازی به حضور فعال در بازاریابی ندارد ، اما ممکن است آنها تبلیغ کننده باشند و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود کسب کنند.

به عنوان مثال ، فروشنده می تواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک کار بازپرداخت را شروع کرده است و می خواهد با پرداخت وب سایت های وابسته برای تبلیغ محصولات خود به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کند. یا فروشنده می تواند یک شرکت SaaS باشد که برای کمک به فروش نرم افزار بازاریابی خود از شرکت های وابسته استفاده می کند.

2. شرکت وابسته یا ناشر

شرکت وابسته همچنین به عنوان ناشر شناخته می شود ، می تواند یک فرد یا یک شرکت باشد که محصول فروشنده را به روشی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می کند. به عبارت دیگر ، شرکت وابسته محصول را ترغیب می کند تا مصرف کنندگان را ترغیب کند که برای آنها با ارزش است یا سودمند است و آنها را برای خرید محصول متقاعد می کند. اگر مصرف کننده درنهایت محصول را خریداری کند ، شرکت وابسته بخشی از درآمد کسب شده را دریافت می کند.

شرکتهای وابسته غالباً مخاطبان بسیار خاصی دارند که به آنها بازاریابی می کنند و عموماً به منافع آن مخاطبان پایبند هستند. این یک مارک تجاری یا مارک شخصی تعریف شده ایجاد می کند که به شرکت وابسته کمک می کند مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در مورد تبلیغ عمل می کنند.

3. مصرف کننده

خواه مصرف کننده بداند یا نه ، آنها (و خریدهایشان) محرک های بازاریابی وابسته هستند. شرکت های وابسته این محصولات را با آنها در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و وب سایت ها به اشتراک می گذارند.

وقتی مصرف کنندگان کالا را می خرند ، فروشنده و شرکت وابسته سود را تقسیم می کنند. بعضی اوقات شرکت وابسته با اعلام اینکه در ازای فروش خود کارمزد دریافت می کند ، تصمیم می گیرد که در مقابل مشتری باشد. در مواقعی دیگر ممکن است مصرف کننده کاملا از زیرساخت های بازاریابی وابسته در پس خرید خود غافل باشد.

در هر صورت ، آنها به ندرت هزینه بیشتری را برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی وابسته پرداخت می کنند. سهم شرکت وابسته از سود در قیمت خرده فروشی گنجانده شده است. مصرف کننده فرآیند خرید را به اتمام می رساند و محصول را به صورت عادی دریافت می کند ، تحت تأثیر سیستم بازاریابی وابسته که در آن بخش مهمی هستند ، تأثیر نمی گذارد.

بازاریاب های وابسته چقدر می توانند درآمد داشته باشند؟

یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعی یک محصول ، بازاریابی وابسته برای کسانی که می خواهند درآمد خود را به صورت آنلاین افزایش دهند ، انکار غیر قابل انکاری دارد. اما چگونه شرکت وابسته پس از اتصال فروشنده به مصرف کننده ، درآمد کسب می کند؟
شخص اول هر روز 500 هزار تومان از طریق افیلیت مارکتینگ درآمد دارد اما از طرف دیگر، 480 هزار تومان برای به دست آوردن مشتری برای سازنده خرج می‌کند (چون از راه‌های پولی و تبلیغاتی برای پروموت کردن استفاده می‌کند).

شخص دوم بدون داشتن هزینه اضافه و تبلیغات و فقط از طریق تولید محتوای موثر، هر روز میانگین 50 هزار تومان از طریق افیلیت مارکتینگ به دست می‌آورد.

پس به یاد داشته باشید که مسئله مهم در افیلیت مارکتینگ، به دست آوردن سود خالص است، نه درآمد کل. حالا اینکه سود خالص شما در انتهای ماه چقدر است بستگی به این دارد که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، با چه پلتفرم‌هایی مشغول پروموشن هستید و اصلاً چقدر مشتری دارید.

شرکت وابسته ممکن است از طرق مختلف پرداخت شود:

1. پرداخت به ازای هر فروش

این ساختار بازاریابی وابسته استاندارد است. در این برنامه ، بازرگان درصدی از قیمت فروش محصول پس از خریدن محصول از سوی مصرف کننده ، در نتیجه استراتژی های بازاریابی شرکت وابسته ، به شرکت وابسته پرداخت می کند. به عبارت دیگر ، شرکت وابسته باید در واقع سرمایه گذار را وادار به سرمایه گذاری در محصول قبل از جبران خسارت کند.

2. پرداخت به ازای هر سرنخ(ppl)

یک سیستم پیچیده تر ، بین کاربر عادی و مشتری، دوره‌ای به اسم سرنخ (lead) وجود دارد.پرداخت به ازای برنامه های وابسته به هدایت مشتری ، شرکت وابسته باید مشتری را متقاعد کند که از وب سایت تاجر بازدید کند و اقدامات مورد نظر را انجام دهد – اعم از پر کردن فرم تماس ، ثبت نام برای آزمایش یک محصول ، مشترک شدن در خبرنامه ، یا بارگیری نرم افزار یا پرونده.

3. پرداخت با هر کلیک.

این برنامه بر روی ایجاد انگیزه در شرکت وابسته جهت هدایت مصرف کنندگان از بستر بازاریابی آنها به وب سایت بازرگان تمرکز دارد. این بدان معنی است که شرکت وابسته باید مصرف کننده را در حدی که از سایت شرکت وابسته به سایت تاجر منتقل می شود ، درگیر کند. شرکت وابسته براساس افزایش بازدید در وب پرداخت می شود.

چرا افیلیت مارکتینگ کاربردی است؟
دلایل تبدیل شدن به یک بازاریاب شرکت وابسته چیست؟

درآمد منفعل

در حالی که هر شغل “عادی” برای درآمدزایی به شما در محل کار احتیاج دارد ، بازاریابی وابسته به شما توانایی کسب درآمد هنگام خواب را می دهد. با سرمایه گذاری مقدار زمان اولیه در یک کمپین ، بازدهی مداوم آن زمان را هنگام خرید محصولات در طی روزها و هفته های بعدی توسط مصرف کنندگان ، مشاهده خواهید کرد. مدت طولانی پس از پایان کار ، پولی برای کار خود دریافت می کنید. حتی وقتی جلوی رایانه خود نباشید ، مهارت های بازاریابی شما یک درآمد ثابت برای شما ایجاد می کند.

عدم پشتیبانی مشتری

فروشندگان و شرکت های شخصی که محصولات یا خدمات را ارائه می دهند باید با مصرف کنندگان خود معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که آنها از آنچه خریداری کرده اند راضی هستند.

با تشکر از ساختار بازاریابی شرکت های وابسته ، هرگز نیازی به پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری نخواهید داشت. تمام وظیفه بازاریاب شرکت های وابسته پیوند فروشنده با مصرف کننده است. فروشنده بعد از اینکه کارمزد خود را از فروش دریافت کرد ، با هرگونه شکایت مصرف کننده برخورد می کند.

از خانه کار کنید

اگر کسی هستید که از رفتن به دفتر متنفر است ، بازاریابی وابسته راه حل مناسبی است. شما قادر خواهید بود کمپین هایی را راه اندازی کنید و از محصولی که فروشندگان هنگام کار از راحتی خانه خود ایجاد می کنند ، درآمد کسب کنید. این شغلی است که می توانید انجام دهید بدون اینکه هرگز از لباس خواب بیرون بیایید.

مقرون به صرفه

اکثر مشاغل برای تأمین مالی محصولات فروخته شده به هزینه راه اندازی و همچنین جریان نقدی نیاز دارند. با این حال ، بازاریابی وابسته را می توان با هزینه کم انجام داد ، به این معنی که شما می توانید سریع و بدون دردسر زیاد کار خود را شروع کنید. هیچ هزینه برنامه وابسته برای نگرانی وجود ندارد و نیازی به ایجاد محصول نیست. شروع این خط کار نسبتاً ساده است.

راحت و انعطاف پذیر

از آنجا که اساساً به یک فریلنسر تبدیل می شوید ، در تعیین اهداف خود ، هدایت مسیر خود در صورت احساس تمایل ، انتخاب محصولات مورد علاقه خود و حتی تعیین ساعات کاری خود ، نهایت استقلال را کسب می کنید. این راحتی به این معنی است که می توانید نمونه کارهای خود را متنوع کنید ، اگر فقط کمپین های ساده و سرراست تمرکز کنید. همچنین از محدودیت ها و مقررات شرکت و همچنین تیم های بد عملکرد آزاد خواهید بود.

پاداش های مبتنی بر عملکرد.

با مشاغل دیگر می توانید یک هفته 80 ساعته کار کنید و همچنان حقوق یکسانی داشته باشید. بازاریابی وابسته صرفاً بر اساس عملکرد شما است. آنچه در آن قرار داده اید از آن دریافت خواهید کرد. تکمیل مهارت های بازبینی و نوشتن کمپین های جذاب به معنای بهبود مستقیم درآمد شما است. سرانجام بابت کار برجسته ای که انجام می دهید حقوق دریافت خواهید کرد!

قدرت SEO را دست کم نگیرید.

اگر SEO را به درستی انجام دهید ، یک تعداد ترافیک ارگانیک وجود دارد که می توانید از موتورهای جستجو دریافت کنید. روزهایی که بهینه سازی موتور جستجو در مورد تقلب در گوگل بود ، گذشته است. امروز ، این در مورد بهتر کردن وب سایت شما برای بازدید کنندگان است. مردم به طور طبیعی به دنبال اطلاعات آنلاین هستند. به همین دلیل است که شما باید اصول SEO در صفحه ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد لینک را بیاموزید تا منبع اطلاعاتی باشید که در ابتدا پیدا می کنند. چه کسی نمی خواهد رتبه 1 را برای اصطلاحاتی مانند “بهترین محصول” یا “بررسی محصول” در Google کسب کند؟

انواع متداول کانالهای بازاریابی وابسته

اکثر شرکتهای وابسته برای اطمینان از اینکه مخاطبانشان درگیر خرید و تبلیغ محصولات تبلیغاتی هستند ، روشهای مشترکی دارند. اما همه شرکت های وابسته محصولات را به یک شکل تبلیغ نمی کنند. در حقیقت ، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آنها استفاده کنند.

تأثیرگذارها

اینفلوئنسر فردی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از مردم را دارد. این شخص در موقعیت عالی برای بهره مندی از بازاریابی وابسته قرار دارد. آنها در حال حاضر دارای یک دنباله دار قابل توجه هستند ، بنابراین برای آنها آسان است که مشتریان را از طریق پست های رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها و سایر تعاملات با پیروان خود به سمت محصولات فروشنده هدایت کنند. سپس این افراد تأثیرگذار سهمی از سودهایی را که به آنها کمک کرده اند ، دریافت می کنند.

بلاگرها

با توانایی رتبه بندی ارگانیک در سوالات موتور جستجو ، وبلاگ نویسان در افزایش تبدیل فروشنده بسیار عالی هستند. وبلاگ نویس محصول یا خدمات را نمونه برداری می کند و سپس یک بررسی جامع می نویسد که نام تجاری را به روشی جذاب تبلیغ می کند و باعث بازگشت بازدید به سایت فروشنده می شود.

این وبلاگ نویس به دلیل تأثیرگذاری که در گسترش ارزش کالا و کمک به بهبود فروشنده دارد ، جایزه می گیرد. به عنوان مثال ، مقاله من در مورد بهترین نرم افزار بازاریابی ایمیل شامل بررسی محصولات و پیوندهای وابسته در سراسر کشور است.

ریز سایتهای متمرکز بر جستجوی پولی

ایجاد و کسب درآمد از ریز سایت ها همچنین می تواند فروش جدی را به همراه داشته باشد. این سایت ها در یک سایت شریک یا در لیست های حمایت شده یک موتور جستجو تبلیغ می شوند. آنها از سایت اصلی سازمان مجزا و جدا هستند. با ارائه محتوای متمرکز و مرتبط به مخاطبان خاص ، سایت های خرد به دلیل دعوت ساده و ساده برای اقدام ، منجر به افزایش تبدیل می شوند.

لیست های ایمیل

با وجود منشأ قدیمی تر ، بازاریابی از طریق ایمیل هنوز منبع مناسبی از درآمد بازاریابی شرکت های وابسته است. برخی از شرکتهای وابسته دارای لیست های ایمیل هستند که می توانند برای تبلیغ محصولات فروشنده استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است از طریق خبرنامه های ایمیلی که شامل پیوندهای پی در پی برای محصولات هستند ، استفاده کنند و پس از خرید مشتری توسط مشتری ، کارمزد دریافت کنند.

روش دیگر این است که شرکت وابسته به مرور یک لیست ایمیل ایجاد کند. آنها از مبارزات مختلف خود برای جمع آوری ایمیل به صورت دسته جمعی استفاده می كنند ، سپس در مورد محصولاتی كه تبلیغ می كنند ایمیل ارسال می كنند.

وب سایت های بزرگ رسانه ای

این سایتها که به منظور ایجاد میزان بسیار زیاد بازدید در هر زمان طراحی شده اند ، بر ایجاد مخاطبان میلیونی تمرکز دارند. این وب سایت ها با استفاده از بنرها و پیوندهای وابسته متنی ، محصولات را برای مخاطبان گسترده خود تبلیغ می کنند. این روش در معرض دید برتر قرار دارد و نرخ تبدیل را بهبود می بخشد و در نتیجه درآمد بالایی هم برای فروشنده و هم برای شرکت وابسته به دست می آورد.

نکاتی برای کمک به شما در تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته موفق

  1. انتخاب یک پلتفرم درست.
  2. مخاطبانتان را به دست بیاورید.
  3. با یک مجموعه همکاریتان را شروع کنید.
  4. محصولی که میخواهید پروموت کنید را انتخاب کنید.
  5. محتوایی تولید کنید که بتواند محصولتان را بفروشد.
  6. مسیرتان را بهینه‌سازی و پیگیری کنید.
  7. و این هم از درآمد شما!

خلاصه کلام

افیلیت مارکتینگ یک راه حل ایده آل برای کسانی است که با تمرکز بر گزینه های درآمد مبتنی بر عملکرد می خواهند کنترل درآمد خود را بدست آورند. همکاری همزمان با فروشنده ، یک بازاریاب وابسته با انگیزه قادر خواهد بود از نگرانی در مورد تولید محصول یا خدمات خود ، از منزل راحت خود درآمد منفعلانه کسب کند.

اگرچه موفقیت شغل به مهارت بازاریابی شرکت وابسته بستگی دارد ، اما می تواند راهی موثر برای دستیابی به اهداف درآمد شما به عنوان یک شغل اصلی یا یک شغل دوم سودآور باشد.

یک روند ساده و ساده ، بازاریابی وابسته از طریق بررسی ها ، وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی ، نرم افزار وبینار و سایر سیستم عامل ها مرز جدیدی در بازاریابی است که فقط منتظر استفاده است. نکات مندرج در این مقاله را دنبال کنید ، و قادر خواهید بود مخاطبان خود را جذب کنید ، خوانندگان غیرفعال را به مصرف کنندگان فعال تبدیل کنید و چک پرداخت حقوق خود را هر بار با یکبار افزایش دهید.

خبرنامه وب خاص

با ثبت نام در خبرنامه وب خاص جدید ترین مقالات را در ایمیلتان دریافت کنید

مقالات مرتبط

WEBKHAS Professional Team

Provides the most up-to-date digital marketing services to customers

تیم حـرفه ای وب خاص

به روز ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان ارائه می دهد.

بهینه سازی وب سایت
SEO

با کلمات کلیدی تاثیر گذار وب سایت شما را به صفحه اول گوگل می آوریم.

تبلیغات در گوگل
Ads on Google

در سریع ترین زمان با مناسب ترین قیمت و در کلمات دلخواه به صدر نتایج گوگل خواهید آمد.

تبلیغات شبکه اجتماعی
Advertising Social Media

تبلیغات موثر در اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی.

تبلیغات کلیکی
Click Advertising

انتشار محصول و برند شما در معتبر ترین سایت های ایرانی به صورت کاملا هدفمند.

تولید محتوا و مقاله
Article Production

تولید محتوا و مقاله وب سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی بیشتر برند و محصول شما.

دایرکتوری مشاغل
Business Directory

ثبت نام، انتشار محتوای برند یا محصول شما در دایرکتوری ها و سایت های تبلیغاتی.

رپورتاژ آگهی
Reportage

انتشار محتوای شما در وب سایت های بزرگ و معروف ایرانی همراه با لینک مستقیم و عکس.

ایمیل مارکتینگ
Email Marketing

ارسال ایمیل تبلیغاتی و خبر نامه به ایمیل های هدفمند و لیست ایمیل شما.