آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی که باعث بهبود سئو سایت می شود

4.9/5 - (31 امتیاز)

همان طور که می‌دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعه‌های مهم در بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث می‌شود تا خیلی‌ها تصور کنند همه کار روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی است. ولی در واقع این گونه نیست و رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در خیلی از موارد دیگر مانند معرفی یک محصول یا خدمت در رسانه‌های پرمخاطب کاربرد دارد.
قدرت و تأثیر استفاده از رپورتاژ آگهی (یا «رپرتاژ آگهی» که از نظر املایی نادرست، اما رایج است) برای تبلیغ و شناساندن کسب و کار، موضوعی است که من آن را از گریز به دنیای خرده فروشی آموختم. همان‌طور که از نام آن‌ مشخص است، «رپورتاژ آگهی» نوعی آگهی تجاری‌ است که از ساختار گزارشِ روایتی بهره می‌برد. زمانی که به‌عنوان صاحب یک مغازه‌ی کتاب‌فروشی کسب‌و‌کار خود را به راه انداختم، در یک روزنامه‌ی محلی تبلیغ می‌کردم. عمده‌ی آگهی‌های ما بر مبنای ارائه‌ی تخفیف و شرایط ِخریدِ ویژه به مشتریان بود. در آن روزنامه هرازگاهی ستون یا تبلیغی ویژه منتشر می‌شد که محتوای رپرتاژ آگهی‌ در آن گنجانده شده بود. ما به‌سرعت دریافتیم که این نوع تبلیغ رونق قابل توجهی به کسب‌وکار می‌بخشد، و به‌ویژه تأثیر مثبتی در جذب مشتری جدید دارد.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پرطرفدار مانند سایت‌های پربازدید حوزه‌های مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در گرفتن بک لینک نیز نقش زیادی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند.
بهتر است بدانید که بازاریاب ها و وبمستران شرکت ها همیشه برای بهبود رتبه سایت خود درگوگل به دنبال روش های جدید سئو و بهینه سازی سایت هستند ، پس از جستجو متوجه میشوند که سایت های آموزش سئو و متخصصین سئو رپورتاژ آگهی را به عنوان یکی از بهترین و جدید ترین تکنیک ها برای دستیابی به رتبه اول گوگل معرفی میکنند.
در ادامه به شما خواهیم گفت که رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی دارد.

رپورتاژ آگهی چیست ؟

در واقع کلمه رپورتاژ به معنی (( گزارش )) است که از کلمه ریپورت گرفته شده است ، repotrage یک کلمه فرانسوی است .
یا می توان گفت به خبر تبلیغاتی که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته میشود و در سایت های خبری پربازدید منتشر میشود رپورتاژ آگهی گفته می شود.
شاید این سوال برایتان پیش آید که رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل دارد؟ و چرا در تمام دنیا به عنوان یکی از مؤثرترین تکنیک ها برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل استفاده میشود؟
در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.
یک رپرتاژ آگهی که به‌خوبی نگاشته شده باشد، این اطلاعات را در قالبی جالب‌توجه و گیراتر از تبلیغات معمولی ارائه می‌دهد. رپرتاژ آگهی‌ها به نظر خوانندگان سرگرم‌کننده و مفید و برای آگهی‌دهنده‌ها ابزاری قدرتمند به حساب می‌آیند.

مزایای رپورتاژ آگهی

البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  1. دیده شدن بیشتر
  2. برندسازی و افزایش اعتبار برند
  3. هزینه مناسب
  4. بهبود سئو

آیا شما با انتشار رپورتاژ اگهی می خواهید به بک لینک، بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل و یا دیده شدن برندتان کمک کنید؛ خیر؟
ولی باید گفت بله، یک انتخاب درست می تواند منجر به همه ی این موارد شود؛ وقتی بک لینک اعتبار خواهد داشت و به سئوی شما کمک می‌کند که رسانه منتشر کننده دارای الکسا خوبی باشد و گوگل آن را به عنوان یک سایت پربازدید بشناسد.

مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ

نحوه تهیه رپورتاژ بسیار مهم است. اگرچه تولید یک رپورتاژ حرفه ای هزینه بردار است و نیازمند یک تیم متخصص است اما می توانید با کمی تأمل و انجام نکات زیر یک رپورتاژ خوب آماده کنید:

اول: متن رپورتاژ را خودتان بنویسید

دوم : در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود .

سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .

نتیجه گیری

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است. شما با انجام این عمل می تواننید به دو هدف خود برسید؛ هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.
تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند از رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.

خبرنامه وب خاص

با ثبت نام در خبرنامه وب خاص جدید ترین مقالات را در ایمیلتان دریافت کنید

مقالات مرتبط

WEBKHAS Professional Team

Provides the most up-to-date digital marketing services to customers

تیم حـرفه ای وب خاص

به روز ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان ارائه می دهد.

بهینه سازی وب سایت
SEO

با کلمات کلیدی تاثیر گذار وب سایت شما را به صفحه اول گوگل می آوریم.

تبلیغات در گوگل
Ads on Google

در سریع ترین زمان با مناسب ترین قیمت و در کلمات دلخواه به صدر نتایج گوگل خواهید آمد.

تبلیغات شبکه اجتماعی
Advertising Social Media

تبلیغات موثر در اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی.

تبلیغات کلیکی
Click Advertising

انتشار محصول و برند شما در معتبر ترین سایت های ایرانی به صورت کاملا هدفمند.

تولید محتوا و مقاله
Article Production

تولید محتوا و مقاله وب سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی بیشتر برند و محصول شما.

دایرکتوری مشاغل
Business Directory

ثبت نام، انتشار محتوای برند یا محصول شما در دایرکتوری ها و سایت های تبلیغاتی.

رپورتاژ آگهی
Reportage

انتشار محتوای شما در وب سایت های بزرگ و معروف ایرانی همراه با لینک مستقیم و عکس.

ایمیل مارکتینگ
Email Marketing

ارسال ایمیل تبلیغاتی و خبر نامه به ایمیل های هدفمند و لیست ایمیل شما.